czwartek, 30 sierpnia 2012

Makaron szpinakowy z sosem serowo-śmietanowym i brokułami

Składniki:
  • kostka serka topionego
  • 15 dag sera żółtego (ja użyłam OLD POLAND Szafir)
  • mały kubek śmietany 
  • mała cebula
  • ząbek czosnku
  • szklanka wody
  • brokuł
  • pieprz ziołowy ( użyłam pieprzu ziołowego Marsyl)
  • makaron szpinakowy (użyłam Bartolini)
Przygotowanie:
  1.  Brokuł podgotować w osolonej wodzie przez około 7 minut.
  2. Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu.
  3. Cebulę pokroić drobno w kostkę, wrzucić na patelnię, gdy się zeszkli wrzucić rozdrobniony czosnek.
  4. Topiony serek pokroić i wrzucić do cebulki, rozpuścić. Ser żółty zetrzeć na tarce, dodać do pozostałych składników na patelni i rozpuścić. 
  5. Do rozpuszczonych serów wlać kubek śmietany, doprawić do smaku pieprzem ziołowym Marsyl. 
  6. Wrzucić rozdzielony na małe różyczki brokuł.
  7. Wszystko dobrze wymieszać i wlewać wodę, ciągle mieszając, do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Ja nie soliłam, ponieważ sery same w sobie były dość słone. Chwilę podgotować.
  8. Gotowy makaron polać sosem.

5 komentarzy:

  1. Mm, podoba mi się ten przepis... Zjadłabym taki makaron z wielką chęcią.:) Zapisuję w zakładkach - do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że Ci się podoba, oby Ci posmakował :)

      Usuń
  2. Makaron zawsze i wszędzie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Oj nie, inspirowałam się kilkoma przepisami z internetu, ale w zasadzie sama wymyśliłam całość :)

      Usuń