poniedziałek, 2 września 2013

Kurczak z warzywami gotowany na parze

Pierwsze koty za płoty, mój debiut w kuchni z wykorzystaniem parowaru mam za sobą. Nie było tak strasznie jak myślałam, a obiad był przepyszny. Zupełnie inny smak ziemniaczków niż tych z wody, po prostu rewelacja, reszta również smakowała znakomicie.  
Dzięki współpracy z firmą redcoon.pl mam możliwość wypróbowania parowaru w swej kuchni.



Składniki:
  • 3 udka kurczaka
  • 3 marchewki
  • 30 dag brukselki
  • 50 dag ziemniaków
  • przyprawa do kurczaka (ulubiona)
  • papryka słodka ( użyłam NMR )
  • czosnek granulowany
  • sól i pieprz do smaku 
  • vegeta
Wykonanie:


Przyprawę do kurczaka wymieszać z papryką słodką i czosnkiem ( ilość zależy od upodobania, ja dodałam 1 płaską łyżeczkę ). Umyte i osuszone udka natrzeć mieszanką przypraw, odstawić na kilka minut. W tym czasie obrać ziemniaki i marchewkę, pokroić w plasterki lub zetrzeć na karbowanej tarce (np. takiej ). Brukselkę oczyścić. Gdy jest zbyt duża można pokroić na pół. Do gotowania wykorzystałam parowar z 3 pojemnikami parowymi. W pierwszym pojemniku ułożyć udka, na środkowy ułożyć ziemniaki, które wcześniej można oprószyć vegetą. W trzecim pojemniku ułożyłam marchewkę i brukselkę. Do parowaru ( świetny parowar marki AEG dostępny w sklepie internetowym redcoon.pl )wlać odpowiednią ilość wody, ustawić pierwszy pojemnik, przykryć pokrywą i nastawić licznik na 45 minut. Po 20 minutach ustawić kolejne dwa pojemniki i gotować do końca. Gotowe.



















12 komentarzy:

  1. Pyszne i dietetyczne danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, najważniejsze, że bez tłuszczu :)

      Usuń
  2. bardzo lubię dania na parze, są bardzo zdrowe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dotychczas robiłam tylko warzywa, jutro wyprobuję opcję z mięskiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od razu rzuciłam się na głęboką wodę i "uparowałam" mięsko :) Bardzo smaczne są dania z parowaru :)

      Usuń
  4. A ja właśnie stałam się właścicielką parowaru i szukając przepisów od razu trafiłam na Twój. Danie wygląda apetycznie, więc do dzieła! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. szybkie proste i smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja zaczynam przygode z parowarem
    Wykorzystam z Twoj przepis.Mam nadzieje.ze więcej znajde przepisow z wykorzystaniem tego urządzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowało ? :) Już niedługo pewnie pojawią się nowe przepisy )

      Usuń
  7. Hej A może znacie jakąś bazę z przepisami do wykorzystania z parowarem?

    OdpowiedzUsuń