wtorek, 3 września 2013

Babka gotowana na parze


Kolejna odsłona przepisu z parowarem w roli głównej. Tym razem postanowiłam zrobić coś słodkiego. Padło na babkę, którą głównie robi się na Wielkanoc, ale bez okazji też można jak najbardziej :)

Składniki:

125g masła
1/2 szkl (100g) cukru
3 jajka
1/2 szkl (80g) mąki pszennej
1/2 szkl (95g) mąki ziemniaczanej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka skórki otartej z cytryny
6 kostek czekolady
1 łyżka mleka


Wykonanie:

W mikserze ucieramy miękkie masło, dodajemy cukier, wrzucamy po jednym jajku, na przemian z mąkami wymieszanymi z proszkiem do pieczenia. Dodajemy skórkę z cytryny i jeszcze trochę miksujemy. Wlewamy ciasto do wysmarowanej masłem i dokładnie wysypanej bułką tartą formy. Użyłam zwykłej metalowej formy do pieczenia babek. Wstawić do parowaru (parowar marki AEG, którego użyłam można nabyć w sklepie internetowym redcoon.pl), przykryć i gotować ok. 1 h i 15 minut. Po zakończeniu gotowania, ciasto zostawiamy w otwartym parowarze na ok. 10 min. Ostrożnie wyjmujemy, odwracamy i polewamy rozpuszczoną w mleku czekoladą. Podawać z idealnie pasującym do ciasta winem Celebro France różowe ( więcej o winie <tutaj>)
" Różowe wino Celebro słynie ze swej delikatności. Jest jak muśnięcie wiatru, przynoszącego zapach śródziemnomorskiej plaży. Obiecuje chwile odpoczynku, spokoju i harmonii. Orzeźwiający, soczyście owocowy aromat podkreśla smak lodów ciast i deserów."

4 komentarze:

  1. Rewelacyjnie musiała smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była bardzo smaczna, a z winem jeszcze pyszniejsza :)

      Usuń
  2. wygląda bardzo smacznie:) nigdy nie jadłam tak robionej babki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc ta jest moją pierwszą przygotowaną w ten sposób :)

      Usuń