piątek, 16 listopada 2012

Domowa pizza z szynką

Składniki:
ciasto:
2 szklanki mąki
mały kubek śmietany
pół kostki margaryny
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 łyżeczki soli

wierzch:
30 dag pieczarek
6 plastrów szynki 
2 cebule
pomidor
ser mozzarella 2 kulki
ser żółty 8 plasterków

pesto do posmarowania ciasta:
pół słoiczka koncentratu pomidorowego (użyłam z Ogrodu Dziadunia)
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka oregano

Do polania:
sos czosnkowy Develey
ketchup Develey

Wykonanie:
Składniki ciasta dobrze zagnieść. Ciasto rozwałkować na duży prostokąt. Składniki pesto wymieszać. Ciasto wyłożone do formy nakłuć widelcem i posmarować pesto. Wstawić do piekarnika i piec 15 minut w temperaturze 170 stopni. Cebulę i pieczarki pokroić w plasterki, zesmażyć na oleju. Na podpieczone ciasto wyłożyć szynkę a na nią pokrojony w cienkie plastry pomidor. Mozzarellę pokroić w plastry i wyłożyć na pomidory. Przykryć warstwą cebulowo-pieczarkową i wstawić ponownie do piekarnika na 15 minut. Po tym czasie na pieczarki wyłożyć ser żółty i piec do rozpuszczenia seraMoją pizzę polałam sosem czosnkowym Develey i ketchupem Develey, bez których ostatnio nie mogę się obyć.

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja też, ale moja taka skromna troszkę w porównaniu do pizzy którą robi moja mama, wszystko tam można znaleźć :)

      Usuń
  2. Ale mi narobiłaś ochoty tym zdjęciem... :) Wygląda rewelacyjnie i pewnie smakuje jeszcze lepiej :)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń