poniedziałek, 26 listopada 2012

Pikantna wołowina w winie - kulinarne inspiracje

Składniki:
  • 0,5 kg mięsa wołowego
  • 10 dag tłustego boczku
  • 1/2 litra bulionu wołowego (może być z kostki)
  • 250 ml czerwonego wina
  • 2 marchewki
  • 2 papryki czerwone
  • 2 cebule
  • 2 łyżki oleju,
  • 1 łyżeczka mąki
  • zestaw Kulinarne Inspiracje KAMIS (czosnek, papryka, tymianek, imbir, płatki chili)
Wykonanie:
Wołowinę myjemy i kroimy w kostkę wraz z boczkiem. Mięsa podsmażamy na oliwie z oliwek, następnie przekładamy je do garnka, zalewamy bulionem wołowym (może być z kostki) oraz czerwonym winem. Gotujemy na małym ogniu przez godzinę.

Na tym samym tłuszczu podsmażamy cebulę pokrojoną w plastry ( ja pokroiłam na krążki), dodajemy do mięsa.

Po godzinie dodajemy obraną i pokrojoną w plasterki marchewkę, dodajemy przyprawy Kamis - czosnek oraz słodką paprykę. Gotujemy przez kolejne dwadzieścia minut.

Pod sam koniec gotowania dodajemy cienkie paski papryki, doprawiamy pozostałymi przyprawami - tymianek i imbir -  i dusimy jeszcze przez dziesięć minut. 

Na koniec dodajemy do smaku płatki chili. Ja użyłam kilka płatków. Nie należy dodawać całej porcji płatków, ponieważ sos będzie diabelsko pikantny. Oczywiście jeśli ktoś takie potrawy uwielbia to śmiało można sypać :) Gulasz zagęszczamy łyżeczką mąki z 1/4 szklanki wody.

Mięso jest kruche i ma wspaniały smak. Dobór przypraw do tej potrawy jest idealny.

Kulinarne Inspiracje Kamis otrzymałam do testowania od portalu Urodaizdrowie.pl .







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz