niedziela, 12 lutego 2017

Zupa pomidorowa - przepis z PRL-u

Dawno u mnie nie było przepisów do kulinarnego kącika PRL. Jako, że nadarzyła się okazja postanowiłam wykorzystać kolejny przepis z epoki. Dziś przedstawię Wam zupę "poniedziałkową" z przecieru pomidorowego.

Oryginalny przepis:
Składniki:

  • 30 dag kości wieprzowych*
  • 1 pęczek włoszczyzny
  • 50 dag pomidorów**
  • 1/2 szklanki słodkiej śmietanki
  • 1 łyżka mąki
  • 1 łyżka masła
  • sól i pieprz
  • cukier
  • majeranek
  • 1 łyżka posiekanej natki pietruszki
Wykonanie:
Kości opłukać, zalać 2 l zimnej wody, zagotować, dodać pokrojoną na kawałki włoszczyznę. Gotować ok. 50 minut na małym ogniu, posolić. Pomidory umyć, podzielić na cząstki, smażyć na maśle, aż puszczą sok. Dusić 15 minut pod przykryciem***.
Z wywaru wyjąć kości i włoszczyznę. Pomidory przetrzeć przez sito, połączyć z wywarem, doprowadzić do wrzenia. Śmietankę wymieszać z mąką, zaprawić nią zupę, zagotować****. Dodać do smaku soli, pieprzu, cukru i majeranku, posypać natką pietruszki. Podawać z domowym makaronem lub ryżem.

* Zamiast kości użyłam żeberek  wieprzowych.
** Użyłam gotowego przecieru pomidorowego w butelce Cirio - Passata Rustica, 680 g. więcej o nim tutaj
*** Przecier pomidorowy podsmażyłam na maśle ok. 7 minut. 
****Mąkę wymieszałam z pół szklanki wody. A śmietankę dodałam przed podaniem do zupy w talerzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz