wtorek, 27 sierpnia 2013

Barszcz ukraiński na wedzonym boczku

Barszcz ukraiński - jedna z najbardziej popularnych potraw kuchni ukraińskiej. Jej niepowtarzalny smak uczynił go znanym na całym świecie. Barszcz ma wiele rodzajów i sposobów gotowania. W różnych regionach Ukrainy jest przygotowana na różne sposoby. Ja zrobiłam zupę po swojemu na boczku wędzonym.

Składniki:
  • 1/4 małej kapusty białej
  • 5 ziemniaków
  • 30 dag wędzonego boczku
  • 2 - 3 pomidory
  • 50 dag fasoli ( użyłam drobnej Lestello)
  • 1/2 cytryny
  • kawałek pora
  • 3 marchewki
  • 2 pietruszki 
  • sól i pieprz do smaku
  • odrobina cukru
  • kostka rosołowa (opcjonalnie)
  • 2 łyżki śmietany
Wykonanie:

Fasolę namoczyć na noc. Następnego dnia ugotować do miękkości, odsączyć. Boczek pokroić w kostkę, wrzucić do garnka. Oczyścić warzywa. Marchewki, pietruszki pokroić w plastry a buraki pokroić w kostkę. Wrzucić warzywa do garnka. Pora pokroić w talarki. Dodać do zupy. I gotować 30 minut. Można dodać kostkę rosołową. W międzyczasie dodać obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory. Ziemniaki pokroić w kostkę. Kapustę poszatkować. Dodać do zupy ziemniaki i kapustę. Gotować do miękkości. Dodać fasolkę. Gotować 10 minut.  Doprawić sokiem z cytryny, cukrem, solą i pieprzem. Na koniec wymieszać z zahartowaną śmietaną. 



2 komentarze:

  1. Nie jadłam chyba jeszcze, czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że tez pierwszy raz jadłam no i pierwszy raz robiłam :) Moja druga połówka stwierdziła, że jest bardzo pyszny (ocenzurowano ;) )

      Usuń