poniedziałek, 22 października 2012

Gulasz wołowy ze śliwką i pieczarkami


Składniki na 4 porcje:

- 50 dag wołowiny pokrojonej w kostkę
- 30 dag pieczarek
- 2 marchewki
- 3 cebule
- 2 liście laurowe
- 5 śliwek suszonych
- 3 ziarna ziela angielskiego
- 2 łyżki mąki
- 2 łyżki śmietany
2 łyżeczki vegety
- 5 ziaren pieprzu
- 1/2 łyżeczki ostrej papryki ( użyłam papryki od Marsyl)
2 torebki kaszy gryczanej


Wykonanie:
Pokrojone mięso podsmażyć na patelni przez około 15 minut. Cebulę pokroić w półplasterki i podsmażyć na patelni tak, aby cebula się zeszkliła. Marchew obrać i pokroić w plasterki. Pieczarki oczyścić. Ja miałam bardzo małe pieczarki, więc tylko niektóre większe pokroiłam na pół a pozostałe wrzuciłam całe.



 Wszystkie składniki wrzucić do garnka, wraz z liściem laurowym , zielem angielskim oraz pieprzem. Śliwki suszone pokroić w paseczki i dodać do pozostałych składników. Całość zalać 1 litrem wody. Wsypać vegetę. Dusić pod przykryciem do miękkości mięsa. U mnie około 2 h. Pod koniec zagęścić mąką rozpuszczoną w wodzie. Przed zestawieniem z gazu dodać śmietanę, wcześniej zahartowaną w kilku łyżkach gorącego sosu. Kaszę przygotować według przepisu na opakowaniu. Wyłożyć na talerz polać sosem i podawać z buraczkami, na które przepis znajdziecie tutaj





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz